HANOI ROCKS*ミーハー*ブログ。 Still band goes on, Take it easy!
--'--.--.--
top
2007'02.10.Sat
Sing a song ♪
I love sing a song.
Of course, I sing Hanoi's songs everyday and always.
That's so fun.

My English is very poor.
But I make a try to translate Hanoi's songs to Japanese.
I also write poems.
I try to translate like a writing poems.

Japanese language is beautiful.
English lyrics are beautiful too.
I try to make from two of them for beautiful lyrics in Japanese.

That's so fun.
Fun, fun, fun.

私は歌うのが大好き。

もちろん毎日いつでもハノイの歌を歌ってます♪

私の英語はほんっとーにへたくそですが…。つか全然ですが…。ありえないレベルですが…。つかこの文章本当に通じてるのかもあやしいですがw、ハノイの歌詞を日本語に翻訳してみています!



私は詩を書くので、そのまま対訳ってかんじではなくて、詩を書くような感じで翻訳してみています。

だから原文にはあまり添ってない部分も…。

ニュアンスとか、伝えたい気持ちが一番"載る"言葉を選んでます。



日本語は美しいし、英語の歌詞って韻をきれいに踏んでて美しいですよね。

そのふたつの美しさを日本語の美しい歌詞に出来たらいいな~と思ってやってまーす。

とっても楽しいよん♪
COMMENT
COMMENT FORM
Name
Subject
URL

 check this if you want unpublished

